بیست رنگ پرطرفدار دکوراسیون منزل در سال 2024

مد رنگ در سال 2024 حال و هوای تازه و جدیدی را به نمایش می‌گذارد — حالتی جسورانه و مطمئن در انتخاب‌ها برای دکوراسیون منزل

دوران استفاده از جعبه رنگ های  ملایم و روشن که فضاهای داخلی  که احساس ایمنی را بر می انگیزند به پایان رسیده است. امروزه  فضاهای چندبعدی با استفاده از رنگ‌های لایه‌ای، سایه‌های عمیق مد شده است . 

لوسی آیرز، بنیان‌گذار 22 Interiors، می‌گوید: «من مد  رنگی کنونی را به سمت رنگ‌های خنک و روشن‌تر می‌بینم، زیرا مردم در دکوراسیون داخلی خود جسورتر شده‌اند.» در حالی که رنگ‌های آبی، سبز و سایه‌های خاکستری خنک در کانون توجه قرار دارند، رنگ‌های خنثی کلاسیک و رنگ‌های گرم و ابدی  همچنان جایگاهی در خانه‌های ما دارند.

برای کمک به شما در شناخت مدهای رنگی دکوراسیون داخلی، از کارشناسان خواسته‌ایم تا درباره رنگ‌های مد روز برای سال 2024 و نحوه دکوراسیون با آن‌ها در سال پیش رو توضیح دهند. نگاهی به فهرست زیر بیندازید و با یک جعبه رنگ جسورانه، هویت جدیدی به فضاهای خود ببخشید.

  •  Magnolia 2.0  ارغوانی
  •  Black Blue  آبی تیره
  • Cobalt  کبالت
  • Red  قرمز
  • Warm Gray طوسی گرم
  • Dark pink صورتی تیره 
  • Forest green سبز جنگلی 
  • Soft Blue آبی ملایم 
  • Lavender اسطوخودوسی 
  • Burgundy شرابی
  • Pistachio مغز پسته ای 
  • Light pink صورتی ملایم 
  •  Gold طلایی 
  • Jade یشمی
  • Honeyed tones عسل گون 
  • Warm beige بژ گرم 
  • Brown قهوه ای 
  • Yellow زرد 
  • Purple بنفش 
  • Neutral stone hues  سنگ گون 

1. ارغوانی Magnolia 2.0

دکوراسیون منزل مثلث دکور

به نظر می‌رسد رنگ «مگنولیا» جدید در سال ۲۰۲۴ در دنیای طراحی داخلی دوباره در حال ظهور است. این بار، این رنگ خنثی با زیرتُن‌های پیچیده‌ای همراه است که جلوه های انقلابی ای   وابسته به نور محیطی  ایجاد می‌کند. مشابه با رنگ «تاپ» (taupe)، این رنگ گرما و آسایش را به هر فضایی می‌آورد.

ایزی جکسون، بنیان‌گذار Cheltenham Interiors، در این باره می‌گوید: «به مگنولیا ۲.۰ خوش آمدید، یک نسخه تازه و مدرن از این رنگ خنثی همیشه محبوب که در دنیای طراحی در حال گسترش است. با توجه به اینکه صاحبان خانه به دنبال ایجاد فضاهای آرام و باوقار هستند، مگنولیا ۲.۰ یک چرخش مدرن بر روی یک رنگ محبوب است که گرما، تطابق‌پذیری و ظرافت ظریف را ترکیب می‌کند.»

ایزی به ما یادآوری می‌کند که این رنگ الهام‌گرفته از رنگ نرم و کرمی گل‌های مگنولیا است، .او می‌گوید: «این رنگ خنثی و باوقار، گرم و شیک است و برای سبک‌های مختلف طراحی، از مینیمالیسم مدرن تا سنتی کلاسیک، تطابق‌پذیر است. نسخه اصلی این رنگ به یادآورنده‌ی خانه‌های سبک لورا اشلی در دهه ۱۹۸۰ بود و واقعاً رنگ مورد علاقه‌ی مادر من بود.»

ایزی توصیه می‌کند که در مبلمان یا پارچه‌های نرم به رنگ مگنولیا سرمایه‌گذاری کنید یا دیوارها را با این رنگ ملایم رنگ کنید، زیرا این کار می‌تواند پس‌زمینه‌ای عالی برای آثار هنری، مبلمان و دکور ایجاد کند.

2.  آبی تیره  Black Blue

دکوراسیون منزل مثلث دکور

رنگ‌های تیره آبی-مشکی به طور کامل بازگشته‌اند و به‌ویژه در فضاهای آشپزخانه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اگرچه استفاده از این رنگ بر روی دیوارها جرات می‌طلبد، اما اتاق نشیمن با رنگ سرمه‌ای نمونه‌ای از فضاهای شیک است که با این رنگ عمیق آراسته شده و با مبلمان خنثی روشن‌تر می‌شود.

ایزی جکسون می‌گوید: «در طراحی داخلی، تعداد کمی از رنگ‌ها می‌توانند احساسی همیشگی از ظرافت و sophistication مانند سرمه‌ای تیره ایجاد کنند. ذات عمیق و شیک آن، آن را برای ایجاد فضاهای دراماتیک ایده‌آل می‌سازد. اگر آن را با لبه‌های سفید تیز یا جزئیات فلزی ترکیب کنید، تضادی خیره‌کننده خواهید داشت که به زیبایی پس‌زمینه سرمه‌ای می‌افزاید.»

ایزی همچنین اشاره می‌کند که آبی‌های تیره دارای کیفیت نرم‌تر و تطابق‌پذیرتری نسبت به دیگر رنگ‌های تیره هستند. او می‌گوید: «سرمه‌ای تیره جایگزین همیشگی برای سیاه یا خاکستری سنتی است که عمق و بعد را بدون غلبه بر فضا اضافه می‌کند.» در آشپزخانه، سطوح مرمر سفید تیز، تاریکی کابینت‌های سرمه‌ای و جزئیات فلزی را متعادل می‌کند.

به عنوان پیشنهاد رنگ، ایزی به رنگ‌های Stiffkey Blue و Winedark 308 از Farrow and Ball و Mistral C-842 از Benjamin Moore اشاره می‌کند.

3. کبالت Cobalt

دکوراسیون منزل مثلث دکور

 این رنگ نه تنها شخصیت خاصی دارد، بلکه یک جذابیت نهفته نیز به همراه دارد. دکوراسیون آبی کبالت به‌ویژه یادآور فضای بیرون است، در حالی که حس مدرن و شفافیت خاصی دارد.

رنگ کبالت در مبلمان کلیدی نیز استفاده شده است که از فضاهای اصلی جدا می‌شوند و به ایجاد یک فضای هماهنگ کمک می‌کنند. او توضیح می‌دهد: «این تکه‌ی غلیظ و مسلط از رنگ، کل فضا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و خطوط بین دیوار، کف، نجاری، هنر و مجسمه را به‌طور کامل محو می‌کند.»

4. قرمز Red 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

رنگ دیگری که پر از شخصیت و اعتماد به نفس است و می‌توانید امتحان کنید، قرمز است. اگرچه ممکن است بهترین انتخاب برای استفاده در سطوح بزرگ نباشد، اما در قطعات دکوری کوچک و جزئیات، قرمز همچنان تأثیر زیادی دارد. بهتر از آن، بسیاری از رنگ‌ها با قرمز همخوانی دارند و این امکان را می‌دهند که با افزودن رنگ‌های دیگر، تأثیر این رنگ آتشین را کاهش دهید.

کیتی پالسِن، طراح داخلی در Maestri Studio، می‌گوید: «وقتی از رنگ‌هایی مانند قرمز استفاده می‌کنید، هدف شما این است که بگذارید محیط به جای شما سخن بگوید . برای اینکه فضایی آرامش‌بخش به آن ببخشید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های چوبی و افزودن گرما با عناصر فلزی.»

هاله های آتشین رو قدری ملایم تر کنید . 

5. طوسی گرم Warm gray 

 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

«برای اینکه یک اتاق را دنج‌تر کنم، رنگ‌های گرم و دلپذیر را انتخاب کنید . این رنگ مانند یک رنگ گرم و نرم است، تقریباً مثل یک ژاکت پشمی است که شما را به آرامش دعوت می‌کند تا بخوانید یا چرت بزنید. 

تطابق‌پذیری رنگ خاکستری آن را به رنگی عالی برای استفاده در خانه تبدیل می‌کند. یک رنگ دیوار خاکستری گرم را در نظر بگیرید، زیرا این رنگ در طول روز تنوعی روشن سفید را به فضا می‌بخشد و در شب گرمای دلپذیری ایجاد می‌کند. دیوارها با یک میز یا صندلی زرد در کنار هم، جلوه‌ای زیبا و شیک خواهند داشت.

اگر به دنبال اتاق خواب یا نشیمنی با رنگ‌های طبیعی‌تر هستید، به دنبال خاکستری قارچی باشید. این رنگ نرم‌تر و با زیرتُن‌های گرم، جایگزینی مناسب برای خاکستری‌های سنتی است و ریشه در طبیعت دارد، که آن را به انتخابی ایده‌آل برای یک طرح آرامش‌بخش تبدیل می‌کند.

6.صورتی تیره Dark Pink 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

رنگ صورتی رنگی است که هرگز از مد نمی‌افتد و همیشه محبوبیت خود را حفظ می‌کند. طی زمان، نسخه‌های مختلفی از این رنگ جذاب در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از صورتی تیره و سالمون کثیف تا رنگ‌های صورتی ملایم. مانند رنگ سبز، رنگ‌های زیادی با صورتی هماهنگی دارند، که آن را به رنگی تطابق‌پذیر و آسان برای استفاده تبدیل می‌کند.

جمینا اوروانیاس می‌گوید: «رنگ صورتی به‌عنوان عنصر مرکزی ظاهر می‌شود و انتظارات را به چالش می‌کشد و تجربه بصری فضا را تغییر می‌دهد و احساس دنج بودن  و گرمی را در ما ایجاد می‌کند. فراتر از جذابیت ظاهری، این انتخاب هدفی عمیق‌تر دارد. این رنگ به‌عنوان نشانه‌ای عمل می‌کند که توجه ما را به نقطه کانونی خانه معطوف می‌سازد، فضایی که تعامل و ارتباط را ترویج می‌دهد.»

با توجه به این ویژگی‌های نرم و آرامش‌بخش، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این رنگ مد است. جمینا چند نکته برای استفاده از آن در فضاهای مدرن دارد: «اگر می‌خواهید اثر لایه‌ای ایجاد کنید، از دو سایه صورتی در یک اتاق استفاده کنید. یک سایه غالب صورتی برای دیوارها و اقلام بزرگ انتخاب کنید و آن را با سایه‌ای متضاد برای جزئیات تکمیل کنید. همچنین از رنگ‌های خنثی برای ایجاد تعادل استفاده کنید و با افزودن بافت و لوازم جانبی، فضایی هماهنگ و بصری دلپذیر بسازید.»

از مجسمه های رو میزی مثلث دکور دیدن کنید !

7. سبز جنگلی  Forest Green 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

رنگ سبز اثر آرامش‌بخش و گرمی بر فضاها دارد (هرچند که یک رنگ خنک به حساب می‌آید) و می‌تواند طرح‌های اتاق مدرن و جوی را ایجاد کند. وقتی به رنگ‌هایی که با سبز تیره هماهنگی دارند نگاه می‌کنیم، ترکیب‌ها می‌توانند بسته به سایه‌های مکملی که انتخاب می‌کنید، تعادل، درام یا حتی آرامش را به فضا بیاورند. البته، این رنگ همچنین تم طبیعی را به فضا معرفی می‌کند که می‌تواند اثر آرامش‌بخشی بر اتاق داشته باشد.

جینجر کورتس، رئیس Urbanology Designs و طراح آشپزخانه سبز جنگلی که در بالا به تصویر کشیده شده، می‌گوید: «ما چیزی می‌خواستیم که بی پروایانه و کمی غیرمنتظره باشد  ما شاهد تغییر به سمت رنگ‌های تیره‌تر به طور کلی هستیم – رنگ‌های اشباع‌شده‌ای که احساسی قوی را به تصویر می‌کشند – و همیشه دوست داریم اشاره‌ای به طبیعت داشته باشیم و هر جا که ممکن باشد، عناصر طبیعی را وارد کنیم.»

8. آبی ملایم soft blue 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

آبی ملایم و میانه رنگی کلاسیک و زیبا است که زندگی با آن بسیار آسان است. این رنگ می‌تواند فضایی خارج از خانه را تداعی کند که یادآور آسمان‌های صاف است یا شما را به آب‌های آرام و آبی ببرد.

وقتی با رنگ‌های تیره‌تر و عمیق‌تر ترکیب شود، این ترکیب می‌تواند جذاب و تاثیرگذار باشد. از طرف دیگر، اگر آبی را با رنگ‌های ملایم‌تر ترکیب کنید، فضایی با ظاهری همیشگی [از مد نیوفت] خواهید داشت. واقعاً فرصت‌ها بی‌پایان هستند، زیرا رنگ‌های زیادی وجود دارند که با آبی هماهنگی دارند و به شما کمک می‌کنند تا یک جعبه رنگ هماهنگ حول این رنگ خاص بسازید.

9.اسطوخودوسی  Lavender  

دکوراسیون منزل مثلث دکور

هاله های بنفش در گذشته  با ثروت و سلطنت مرتبط بودند و در حالی که بسیاری ممکن است آن را با طرح‌های داخلی سنتی مرتبط کنند، طراحان در حال ادغام آن در زیبایی‌های مدرن و تازه هستند و دینامیک جدیدی به این رنگ می‌بخشند.

به‌خصوص رنگ لواندر (اسطوخودوس) حس و حال بازیگوشی دارد و این رنگ ظریف به‌طور مکرر در طراحی‌های اخیر ظاهر شده است. از آنجایی که رنگ‌های زیادی با لواندر در دکوراسیون منزل هماهنگی دارند، این رنگ به راحتی قابل استفاده در خانه شماست. لوسی آیرز، بنیان‌گذار ۲۲ Interiors، می‌گوید: «لواندر واقع حس خوبی دارد. این رنگ آرامش‌بخش مانند آبی است و همچنین حال و هوای بنفش را دارد. به نظر من، این رنگ آن طور که باید استفاده نشده .»

ایزی جکسون نیز با او موافق است. او می‌گوید: «لواندر رنگ ایده‌آلی برای ایجاد یک اتاق خواب آرامش‌بخش یا یک فضای نشیمن زنده است که هر فضایی را تازه میکند . این رنگ نرم و آرامش‌بخش توانایی ایجاد حس آرامش و سلامتی در فضاها را دارد، که آن را به انتخابی ایده‌آل برای کسانی که می‌خواهند خانه‌های خود را نو کنند، تبدیل می‌کند. علاوه بر این، تطابق‌پذیری آن باعث می‌شود که این رنگ به‌عنوان مکملی عالی برای طیف گسترده‌ای از سبک‌های طراحی، از مینیمالیسم مدرن تا سنتی کلاسیک، عمل کند و حسی از شکوه و  در هم تنیدگی به هر فضایی اضافه کند.»

 

10.  شرابی  Burgundy

دکوراسیون منزل مثلث دکور

این رنگ قرمز عمیق و غمگین، و سنگین  هاله ای  عالی برای فضاهای داخلی سنگین  است. به عنوان یک رنگ قابل زندگی، رنگ بوردو به خوبی در اتاق خواب، نشیمن یا حمام جا می‌افتد و همچنین کاملا با روند فعلی لوکس که طراحان به شدت به آن علاقه‌مند هستند، همخوانی دارد.

جاسمین ریس، بنیان‌گذار Jasmin Reese Interiors، می‌گوید: «رنگ بوردو رنگی غنی و دلپذیر است که می‌توان آن را با چندین رنگ دیگر ترکیب کرد.» او به این نکته اشاره می‌کند که بسیاری از رنگ‌هایی که با بوردو هماهنگی دارند، در حال حاضر نیز محبوب هستند. «بوردو وقتی با رنگ‌های خاکستری ترکیب می‌شود بهترین نتیجه را می‌دهد، به شرطی که سایر مواد یک ترکیب متنوع از متریال‌هایی مانند برنج، چوب و پارچه‌های خنثی باشند تا واقعاً رنگ برجسته شود.»

 

11. مغز پسته ای Pistachio

دکوراسیون منزل مثلث دکور

رنگ پسته در حال حاضر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، این رنگ  جلوه ای شاد و مثبت  ایجاد میکند و ترکیب آن با خنثی‌های مناسب، سردی این سبز را کاهش می‌دهد.

ما این رنگ را همانطور که در اینجا توسط معماران کارتر ویلیامسون استفاده شده، دوست داریم؛ رنگی که در اتاق خواب بسیار مناسب است و نرمی و آرامش را به فضا می‌آورد و با ترکیب کلاسیک صورتی و سبز گرم می‌شود.

جولیا مک، بنیان‌گذار Julia Mack Design، می‌گوید: «پسته‌ای نرم و طبیعی، در دیوارهای ساده و کسل‌کننده معجزه می‌کند – به‌ویژه زمانی که با رنگ‌های سفید و چوب‌های طبیعی ترکیب می‌شود – و به‌عنوان پس‌زمینه‌ای ایده‌آل برای فضاهای بزرگ و آفتابی عمل می‌کند.» او اضافه می‌کند: «پسته را با هم‌نوع پررنگ‌ترش به نام شارترز (chartreuse) اشتباه نگیرید، که بسیار روشن و با نشاط و غلیظ است.»

12. صورتی ملایم Light pink 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

صورتی ملایم قطعاً حال و هوای این روزها است. این رنگ مدتی است که وجود دارد و به‌عنوان همراهی عالی برای تقریباً تمام رنگ‌ها عمل می‌کند و گاهی حتی به‌عنوان یک رنگ خنثی نیز عمل می‌کند. این رنگ به‌عنوان یک تاکید ملایم بسیار خوب عمل می‌کند یا می‌تواند به‌طور دراماتیک برای رنگ‌آمیزی یک اتاق استفاده شود، به‌علاوه رنگ‌های زیادی با صورتی ملایم هماهنگی دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا با طرح‌های مختلف به دلخواه خود آزمایش کنید.

 

این رنگ از قرن هفدهم در مد و دکوراسیون داخلی استفاده شده و چیزی بسیار معصومانه، ظریف و شیرین در مورد صورتی کمرنگ وجود دارد. این رنگ در سایه یا نور روشن و در تمام ساعات روز خوب عمل می‌کندو قطعاً از مد نمی افتد است.

 

13. طلایی Gold 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

تن ‌های طلایی متالیک گرما و شادی زیادی را به یک فضا تزریق می‌کنند. به عناصر سازنده دکوری هم باید به اندازه رنگ ها اهمیت داد تا این رنگ به خانه تان بیاید . با درخشندگی طبیعی، این مواد می‌توانند رنگ‌های دیگر در اتاق را منعکس کرده و جلوه بیشتری  بدهند و آن نمای مجللی را که در زندگی‌مان به دنبالش هستیم، اضافه کنند.

 

برای فضایی مانند اتاق خانواده یا اتاق مهمان، رنگ‌های طلایی را با انواع گوناگون  سبز  فرش‌ها و نورپردازی مدرن در نظر بگیرید، در حالی که دیوارها سفید و کف‌پوش از چوب با رنگ طبیعی روشن باشد»، جولیا می‌گوید. «سپس عناصر طلایی بیشتری را با استفاده از برنج در دستگیره‌ها و کشوها، میله‌ها و حلقه‌های پرده، و درب‌ها و لولاها اضافه کنید. نتیجه یک فضای رنگارنگ و تأثیرگذار خواهد بود که تعادلی بین رنگ‌های گرم و سرد دارد و نقاط کوچک درخشان از فلز گرم که مانند جواهری در اتاق شما میدرخشند وجود دارد.

 

این رنگ ها هماهنگی بسیاری با طلایی دارد سبز، سیاه یا آبی نیروی دریایی را برای یک نگاه دراماتیک امتحان کنید، یا زرد و قرمز را برای احساسی لوکس‌تر انتخاب کنید.

 

14. یشمی Jade

دکوراسیون منزل مثلث دکور

جلوه هایی  از طلا، زمرد و یشم در دکوراسیون داخلی در سرتاسر جهان محبوبیت پیدا کرده است. آبی‌و سبز ملایم که از رنگ طبیعی سنگ‌های زینتی  الهام گرفته شده‌اند، روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و می‌توانند در دو سبک ملایم و یا تند بسته ، به کار گرفته شوند.

« یشمی رنگی است که با همه ی رنگ ها هماهنگی دارد از استفاده از این رنگ هرگز ضرر نمی کنید  – این رنگ به زیبایی با هر سفید، خاکستری مایل به قهوه‌ای، هلویی و صورتی و – کلاسیک – قرمز براق ترکیب می‌شود»، «این رنگ در دهه ۱۸۵۰ از نظر تنوع و تک بودن محبوب بود و سپس در دهه ۱۹۲۰ به اوج خود رسید و دوباره در طراحی مدرن دهه ۱۹۷۰ سر و صدایی به راه انداخت. تقریباً هر طراح معروفی از مکینتاش، تیفانی تا فرانک لوید رایت طرح خاص خود را از بهترین استفاده از یشم در دکوراسیون ارائه داده است.»

15. عسل گون Honeyed tones

دکوراسیون منزل مثلث دکور

لایه‌گذاری رنگ‌های خنثی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد عمق و بعد در یک فضا است و اضافه کردن رنگ عسل گون بلافاصله احساس گرمی و صمصمیت  به آن فضا می‌بخشد. «رنگ‌های عسل‌گون به‌طور قطع حس گرمی و جذابیت را منتقل می‌کنند»، لوسی از برند طراحی داخلی بیست و دو می‌گوید. «این رنگ‌ها واقعا حال و هوای خاصی را ایجاد می‌کنند و فریاد می‌زنند: “من با حال  و پرانرژی هستم.”»

اضافه کردن نقاط کوچک از این رنگ‌ها می‌تواند به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند، زمانی که به دنبال رنگی شیک و مد روز برای رنگ‌آمیزی حمام‌ها یا آشپزخانه‌ها هستید، هماهنگی سایه‌های رنگی بر روی کاشی‌ها و دیوارها می‌تواند انسجامی به فضا ببخشد.

16. بژ گرم Warm beige

دکوراسیون منزل مثلث دکور

علاقه به رنگ‌های خنثی پایه دوباره به صحنه بازگشته است، به‌ویژه در روند دکوراسیون اتاق خواب که به ایجاد فضایی آرامش‌بخش وملجایی برای فرار از دغدغه های روزمره محسوب میشود . بژهای گرم و کرم‌های خاکی به خوبی با رنگ‌های نرم تیره و سرخ ترکیب می‌شوند و عمق بیشتری به اتاق برای حداکثر راحتی اضافه می‌کنند.

به یاد داشته باشید که در طرح‌های رنگ خنثی، لایه‌های بافت به فضا بساوایی و جذابیت می‌بخشند و احساس متمایزی را در فضا ایجاد می‌کنند. «در روندهای رنگی امروز، افزودن نقاط بژ به اتاق از طریق نقاشی، بالشت‌ها و پرده‌ها می‌تواند بعد و عمق ایجاد کند، به‌ویژه زمانی که در برابر پس‌زمینه‌ای تیره قرار گیرد بدون اینکه از تأثیر قوی آن بکاهد»، لیندی گالووی، بنیان‌گذار و مدیر خلاق استودیو و فروشگاه لیندی گالووی می گوید  

این رنگ مد روز می‌تواند خانه شما را متحول کند و فضایی واقعاًصمیمی ایجاد کند، او می‌گوید. «از آنجا که امروزه مالکان خانه راحتی، صمیمیت و ارتباط را در فضاهای زندگی خود در اولویت قرار می‌دهند، رنگ بژ گرم به عنوان انتخاب محبوبی برای ایجاد محیطی چندمنظوره و صمیمی،  گرم و آرامش بخش  به شمار میرود . 

 

17. قهوه ای Brown 

دکوراسیون منزل مثلث دکور

بله، قهوه‌ای دوباره به صحنه بازگشته و بهتر از همیشه به نظر می‌رسد. این رنگ که اغلب به‌عنوان رنگی کسل‌کننده یا بی‌روح تصور می‌شد ، اما  امروزه طراحان و استایلیست‌ها به ما کمک می‌کنند تا آن را با نگاهی جدید ببینیم. 

غلب اوقات دیوارهای قهوه‌ای تیره و براق را با سفید براق برای ایجاد فضایی تاثیرگذار استفاده می شود . 

«این ترکیب بهترین نتیجه را در فضاهای کوچک مانند راهروها، اتاق نشیمن یا سرویس بهداشتی دارد و این تضاد یک روش شگفت‌انگیز و رسمی برای وارد کردن یک سایه رنگی به دکوراسیون‌های سنتی‌تر است.

 

18. زرد Yellow 

مثلث دکور

رنگ‌ زرد که به شدت در سال 2024 مورد توجه قرار دارد، ترکیب هاله های روشن این رنگ با جزئیات مشکی در یک سبک مونوکروم، فوق العاده می شود . «با اضافه کردن رنگ‌های نارنجی و سبز روشن به زرد آفتابی به فضای داخلی، کمی حس نوستالژیک دهه 1960 را تجربه کنید»، زرد آفتابی، روشن، خوشحال و خوش‌بینانه است و به خوبی با رنگ‌های اشباع شده و الگوهای جسورانه کاغذ دیواری مانند راه‌راه و گل‌ و گل گلی ترکیب می‌شود.

به دلیل روشن بودن این رنگ، با افزودن جزئیات کوچک به فضای خود شروع کنید، برای مثال با زیر بشقابی‌ها، دستمال‌های نخی و ظروف آشپزخانه. اندک اندک افزودن این رنگ را  شروع کنید تا ببینید چقدر با فضای شما هماهنگ است .

رنگ زرد روشن و شاداب می‌تواند به سرعت هر اتاقی را شاداب و پرانرژی کند و حس گرما و زندگی را ایجاد نماید که به شدت با تمایل ما به راحتی و ارتباط در خانه همخوانی دارد»، ایزی اشاره می‌کند. به همین دلیل، این رنگ ایده‌ای عالی برای رنگ‌آمیزی دفتر کار خانگی است که می‌تواند هم حال شما را بهبود ببخشد و هم به افزایش بهره‌وری‌تان کمک کند.

19. بنفش Purple 

 مثلث دکور

رنگ‌های تیره و موج دار  همچنان در صدر مد های رنگی قرار دارند. در سال 2024، طراحان از این رنگ‌ها در پله‌ها، پنجره‌های ویژه یا کارهای چوبی استفاده می‌کنند تا تعریف شیکی به فضا ببخشند. رنگ آلو عمیق با هاله ای  قرمز، جایگزینی گرم‌تر و چشم‌گیرتر برای خاکستری‌های تیره و آبی تیره محبوب است. 

این رنگ به جعبه رنگ های سرد گرما می‌بخشد و به زیبایی با رنگ‌های صورتی ترکیب می‌شود.

«رنگ بنفش در حال حاضر در کانون توجه است، به‌ویژه سایه‌های روشن‌تری مانند اسطوخودوس و لیلاک»، ویکتوریا هالی، بنیان‌گذار و مدیر شرکت Victoria Holly Interiors می گوید :

«این رنگ همزمان آرامش و لوکس بودن را القا می‌کند. سایه‌های عمیق‌تر مانند بادمجان یا بنفش سلطنتی هستند و هنگام استفاده در پارچه‌ها یا بر روی دیوارها حس مجللی  را ایجاد می‌کنند.» اگر به دنبال رنگ‌هایی هستید که با بنفش هماهنگ باشند، ویکتوریا اضافه می‌کند که تنوع این رنگ به آن اجازه می‌دهد با رنگ‌های مختلف نیز ترکیب شود.

 

20. سنگی گون Neutral stone hues 

دکوراسیون منزل رفته رفته در  رنگ‌های خنثی به آرامی از خاکستری‌های سرد و کرم‌های سنتی به سمت تن‌های سنگی گرم‌ترمی رود . برای اتاق نشیمن یا خواب با تن‌های زمین، رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای تیره، زنگاری و صورتی شنی را در نظر بگیرید.

ویکتوریا می گوید : 

هاله های  سنگی خاکی حس حمایت و ارتباط با طبیعت را القا می‌کنند که در سبک کالیفرنیایی بسیار مهم است، «این رنگ‌ها برای ایجاد فضاهای گرم و دعوت‌کننده ایده‌آل هستند. به عنوان مثال، سایه‌هایی مانند خاکستری تخته سنگی نمای سنگ طبیعی را تقلید می‌کنند و در فضاهای مدرن و صنعتی نیز کاربرد دارند. سنگ ماسه‌ای و سرامیک نیز در حال حاضر مورد توجه قرار دارند و گرما به دکوراسیون داخلی می‌بخشند، به‌ویژه در طرح‌های طراحی مدیترانه‌ای یا روستایی. همچنین، تن‌های سنگی روشن‌تری مانند تراورتن یا آهک برای روشن‌تر کردن فضاها و ایجاد حس سبکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

 

منبع 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *