فهرست مطالب

ایده های جذاب برای دکوراسیون خانه با مجسمه دکوری

طراحی دکوراسیون خانه کاری بسیاری پیچیده و جذاب است که در همه ابعاد و اندازه وجود دارد. در طراحی دکوراسیون خانه هرچند فضای شما بزرگتر باشد، کار ایده پردازی و طراحی دکور سخت تر خواهد شد. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید که نمی دانید وسایل را در چه جایی قرار دهید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله با اشاره به دکوراسیون های جذاب با مجسمه های دکوری به شما ایده های جذاب می دهیم تا بتوانید فضای خانه خود را طراحی کنید. اگر شما هم قصد طراحی دکوراسیون خانه خود با مجسمه های دکوری را دارید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

انتخاب مجسمه دکوری

در انتخاب مجسمه دکوری متناسب با فضای خانه شما یکی از مهم ترین نکات علاقه شما به آن اثر هنری است که باید حتما در نظر گرفته شود. گاهی بعد از خرید مجسمه دکوری مورد نظر خود متوجه می شوید که اصلا این مجسمه را دوست ندارید. پس حتما قبل از خرید مجسمه دکوری مناسب برای دکور خانه خود، تحقیقات لازم برای انتخاب مجسمه مناسب را انجام دهید. هر مجسمه ای چه در خانه چه در محل کار باید الهام بخش احساسات مثبث باشد و انرژی و انگیزه به محیط منتقل کند. در انتخاب مجسمه دکوری بجای انتخاب مجسمه ای که فقط فضا را اشغال کند به فکر انتخاب مجسمه ای الهام بخش باشید و همینطور در نظر داشته باشید تا دیگران با دیدن این مجسمه چه واکنشی نسبت به آن دارند. آیا این مجسمه را دوست خواهند داشت و در مورد آن صحبت می کنند یا نه؟

توجه به کارایی مجسمه

در انتخاب مجسمه مناسب برای دکوراسیون خانه خود علاوه بر این که به مجسمه علاقه دارید، می توانید به کارایی مجسمه نیز توجه کنید. بعضی مجسمه ها دارای نور داخلی هستند که به آنها آباژور نیز گفته می شود و بعضی دیگر ساعت را در طراحی خود قرار داده اند که می توانید از آن ها برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

توجه به رنگ مجسمه

در انتخاب مجسمه مناسب برای تزئین دکوراسیون خانه خود باید به جنس مجسمه توجه کنید، توجه به رنگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است برای انتخاب مجسمه باید توجه داشته باشید که نباید فضای خانه با یک رنگ خاص پر شود و یا رنگ ها باهم در تضاد باشند. انتخاب رنگ متناسب با سایر اجسام موجود در محیط بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه ما 10 خانه به شما نشان می دهیم که با انتخاب مجسمه دکوری جذاب دکوراسیون خود را به بهترین شکل اجرا کرده اند.

در تصویر بالا که خانه ای در لندن است، در ورودی خانه یک لوستر به شکل آبشاری قرار گرفته است و در گوشه تصویر نمای یک مجسمه زیبا و جذاب را مشاهده می کنید که روح و نشاط را به فضا تزریق می کند.

در تصویر بالا از یک مجسمه ایستاده به شکل انسان استفاده شده است تا دکوراسیون خانه را تکمیل کند. این مجسمه در نزدیکی میز ناهار خوری قرار گرفته است که جلوه زیبا و جذابی به محیط داده است. در مثلث دکور نیز می توانید مجسمه کنار سالنی و یا مجسمه های ایستاده خریداری کنید.

در این خانه مجسمه هنری که اثری از روی لیکتنشتاین است بر روی میز قرار گرفته است که الهام بخش و جذاب است.

مجسمه های دیواری بسیاری برای طراحی دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می گیرد که در تصویر بالا نمونه ای از این مجسمه دیواری ها را مشاهده می کنید. در مثلث دکور شما می توانید برای خرید مجسمه دیواری از این صفحه اقدام به انتخاب مجسمه مورد نیاز خود کنید.

استفاده از مجسمه های رومیزی

مجسمه های رومیزی نمونه ای جذاب و کوچک از مجسمه ها هستند که می توانید روی میز ناهار خوری روی اپن روی میز تلویزیون و … قرار دهید. این مجسمه ها در ابعاد کوچک تری نسبت به سایر مجسمه ها قرار دارند. برای خرید مجسمه رومیزی می توانید به این صفحه از سایت ما مراجعه کنید.

در تصویر بالا از یک مجسمه کنارسالنی جذاب برای طراحی دکوراسیون استفاده کرده اند که بسیار جذاب و الهام بخش است. استفاده از مجسمه های کنار سالنی در محیط های باز و فضاهای باز بسیار الهام بخش است.

در نظر گرفتن سبک مجسمه

در انتخاب و خرید مجسمه متناسب با دکوراسیون محیط خانه خود باید به سبک فضای خانه خود نیز توجه کنید. مجسمه شما باید حداقل تا حدودی از نظر موضوعی با فضای شما مطابقت داشته باشد. بسیاری از مجسمه‌های تزئینی می‌توانند در زمینه‌های مختلف عالی به نظر برسند، اما موارد دیگری نیز وجود دارند که مجسمه‌ها غیرطبیعی هستند. به عنوان مثال، می‌توانید یک مجسمه کوچک از یک فیل را تقریباً در هر جایی قرار دهید، زیرا آنها حیوان محبوبی هستند و لزوماً به نوعی اظهار نظر نمی‌کنند. یک مجسمه الهام گرفته از یونان باستان که شکل انسان برهنه را به تصویر می‌کشد، در هر زمینه‌ای که یک مجموعه هنری یا موزه نیست، عجیب به نظر می‌رسد. به یاد داشته باشید که با چیزی که در اتاق شما احساس طبیعی می کند پیش بروید.

مهمتر از همه، شما باید بدانید که چگونه مجسمه خود را به درستی فضاسازی کنید تا بهترین تاثیر را بر فضای خود داشته باشید. آیا مجسمه به عناصر نورپردازی شما در خانه شباهت دارد؟ آیا مردم می توانند آن را در حالت نشسته یا ایستاده ببینند؟ همچنین باید به یاد داشته باشید که برخی از مجسمه ها جهت گیری خاصی دارند. به عنوان مثال، مردم به مجسمه های حیوانات رو به رو نگاه می کنند، بنابراین شما باید مجسمه را در آن موقعیت مناسب قرار دهید تا امکان و آسان باشد که واقعاً به آن نگاه کنید.

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدوارم نکات مناسبی برای شما مطرح کرده باشیم. با ثبت نظر در انتهای مقالات ما از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x